ساخت حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ کلاسیک مدل پروانه
۱۳۹۸/۰۶/۰۶
حفاظ پنجره آهنی
۱۳۹۸/۰۶/۰۶

در این مقاله، ما به مراحل تولید حفاظ شاخ گوزنی می‌پردازیم و نحوه استفاده از میله گرد به سایز ۱۰ میلیمتر به عنوان شاکله اصلی را برای تولید این نوع حفاظ بررسی می‌کنیم.میله‌های ۱۰ میلیمتری به‌عنوان شاکله اصلی در تولید حفاظ شاخ گوزنی به‌کار گرفته می‌شوند. ابتدا میله‌ها را برش می‌دهیم و سپس با استفاده از پرس‌های مخصوص، سطح حفاظ شاخ گوزنی را تیز می‌کنیم و به شکل موردنظر تغییر می‌دهیم. سپس وارد مرحله جوشکاری می‌شویم.این مراحل برای تولید حفاظ شاخ گوزنی و همچنین حفاظ بوته‌ای و حفاظ نیزار به‌صورت مشابه انجام می‌شود. میله‌های خم شده برای تولید حفاظ شاخ گوزنی را در قالب‌های مخصوص قرار می‌دهیم و به آنها جوش می‌دهیم.این مرحله، از اهمیت ویژه‌ای در تولید حفاظ شاخ گوزنی برخوردار است. تولید‌کنندگان حفاظ شاخ گوزنی، با توجه به تفکرات خاص خود در تولید نرده دیوار و حفاظ ساختمان، به‌دنبال استراتژی‌هایی هستند که منجر به بهترین نوع حفاظ شاخ گوزنی یا حفاظ بوته‌ای شوند.

 

سازنده حفاظ شاخ گوزنی

ساخت حفاظ شاخ گوزنی

روش‌های مختلف جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی 

بعضی از تولید‌کنندگان میله‌ها را در سایزهای مختلف جلوی میز کار قرار داده و جوشکار تولید‌کننده، براساس نیاز قطعه را برداشته و با نگه‌داشتن دست جوش می‌دهد. این نوع روش جوشکاری را “جوش یک‌طرفه” نام می‌دهند. گروهی دیگر از تولید‌کنندگان از شابلون‌های مخصوص برای قرار دادن قطعه‌ها کنار هم استفاده کرده و با تسلط جوش‌کاری می‌کنند. سپس قطعه حفاظ شاخ گوزنی یا حفاظ بوته‌ای را برگردانده و در ادامه تمام نقاط اتصال را از همه جهات جوش‌کاری می‌کنند. این نوع جوشکاری برای حفاظ دیوار، از جمله حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته‌ای، بهترین روش محسوب می‌شود. با وجود نیاز به پرسنل بیشتر، این روش تولیدی حفاظ ساختمان و نرده دیوار با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه ایجاد می‌کند.

آماده‌سازی و رنگ‌آمیزی حفاظ شاخ گوزنی

پس از جوشکاری حفاظ دیوار که حفاظ شاخ گوزنی نیز در آن جای می‌گیرد، حالا آماده رنگ‌آمیزی می‌شود. با استفاده از مایع مخصوص، سطح حفاظ شاخ گوزنی تمیز می‌شود و آماده‌سازی برای پاشش پودر رنگ روی حفاظ ساختمان انجام می‌شود. برای حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته‌ای در مناطق گرم، استفاده از پلی‌استر الزامی است. سپس حفاظ شاخ گوزنی را داخل کوره رنگ قرار داده و با دمای ۲۲۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه رنگ حفاظ شاخ گوزنی جذب می‌شود. نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید، سطحی بسیار صاف و یکدست و بدون شوره‌کردن است که می‌تواند برای حفاظ ساختمان استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *